14 yleyse sonsuz Ruh arac悠la kendini lekesiz olarak Tanr晦ya sunmu olan Mesihin kan彫, diri Tanr晦ya kulluk edebilmemiz i癟in vicdan 繹l羹 ilerden temizleyecei ne kadar daha kesindir!
(YC2009)
15 Bu nedenle, 癟ar彬m掬 olanlar彫 vaat edilen sonsuz miras almalar i癟in Mesih yeni antlaman彫 arac oldu. Kendisi onlar ilk antlama zaman彫da iledikleri su癟lardan kurtarmak i癟in fidye olarak 繹ld羹. (YC2009) 16 Ortada bir vasiyet varsa, vasiyet edenin 繹l羹m羹n羹n kan徠lanmas gerekir. (YC2009) 17 羹nk羹 vasiyet ancak 繹l羹mden sonra ge癟erli olur. Vasiyet eden yaad彗癟a, vasiyetin hi癟bir etkinlii yoktur. (YC2009) 18 Bu nedenle ilk antlama bile kan ak彬madan y羹r羹rl羹e girmedi. (YC2009) 19 Musa, Kutsal Yasan彫 her buyruunu b羹t羹n halka bildirdikten sonra su, al yapa, mercank繹kotu ile danalar彫 ve tekelerin kan al徙 hem kitab彫 hem de b羹t羹n halk彫 羹zerine serpti. (YC2009) 20 Tanr晦n彫 uyman buyurduu antlaman彫 kan budur dedi. (YC2009) 21 Ayn bi癟imde 癟ad彫 ve tap彫mada kullan彬an b羹t羹n eyalar彫 羹zerine kan serpti. (YC2009) 22 Nitekim Kutsal Yasa uyar彫ca hemen her ey kanla temiz k徘, kan d繹k羹lmeden ba掬lama olmaz.

(YC2009)

Son Kurban

23 Son Kurban B繹ylelikle asl g繹klerde olan 繹rneklerin bu kurbanlarla, ama g繹kteki as彬lar彫 bunlardan daha iyi kurbanlarla temiz k彫mas gerekti. (YC2009) 24 羹nk羹 Mesih, as彬 kutsal yerin 繹rnei olup insan eliyle yap彬an kutsal yere deil, ama imdi bizim i癟in Tanr晦n彫 繹n羹nde g繹r羹nmek 羹zere as彬 g繹e girdi. (YC2009) 25 Bak璽hin her y彬 kendisinin olmayan kanla En Kutsal Yere girer; oysa Mesih kendisini tekrar tekrar sunmak i癟in g繹e girmedi. (YC2009) 26 yle olsayd, d羹nyan彫 kuruluundan beri Mesihin tekrar tekrar ac 癟ekmesi gerekirdi. Oysa Mesih, kendisini bir kez kurban ederek g羹nah ortadan kald徘mak i癟in 癟alar彫 sonunda ortaya 癟彗m掬t徘. (YC2009) 27-28 迸san彫 bir kez 繹lmesi, sonra da yarg彬anmas ka癟彬maz olduu gibi, Mesih de bir癟oklar彫 g羹nahlar y羹klenmek i癟in bir kez kurban edildi. 逃inci kez, g羹nah y羹klenmek i癟in deil, kurtulu getirmek i癟in kendisini bekleyenlere g繹r羹necektir.
(YC2009)
襤ncil Yeni eviri 2009